onsdag 12 december 2007

hmm....

Kom precis hem från bjurum, har köpt bil, en volvo 740. Är fruktansvärt nöjd, allt funkar utan värmen i bilen. Det är jag däremot inte lika nöjd över. Känns som livet är lite mer komplett nu än för en stund sedan, konstigt att man kan känna så för en bil!!
Funderar lite på när man tycker livet är komplett? När man liksom kan sätta sig i soffan, titta tillbaka och bara vara nöjd. Kan nog längta till den dagen. Men vore det inte väldigt tråkigt också? Folk som sätter sig i soffan och känner sig nöjda är nog dem som inte lyckas med det de egentligen vill. Kan nog slå vad om att Vilken fotbollspelare på elitnivå inte satt sig i soffan och kännt sig nöjd, liksom nu är det bra.
Det är ju ingen hemlighet att det blir mer konkurrens i Od i år än tidigare säsonger. Därför är mitt råd. Var inte nöjd utan sträva alltid efter att bli lite bättre, kämpa alltid fullt. Kan inte garantera en A- Lagsplats men däremot kan jag garantera att ni kommer känna er nöjda och stolta den dagen ni väljer att lägga skorna på hyllan.

Väl mött Edward

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kloka ord från vår man på bloggen ikväll. Svårt att tro att denne vise man är samme pajk som, tillsammans med Stoffe P, via fönstret tömde klassrummet i Altorpskolan på stolar. :-)

Anonym sa...

Ville bara berätta att jag börjar min julledighet idag, det är ett tufft liv som militär.

Ses på träningen imån kväll pöjkar

ha de

Anonym sa...

Jag är stolt över dig=)
Ja, man ska nog inte nöja sig...det är nog dem som strävar framåt och vill mer som sätter de djupaste spåren och skapar mest historia;)
/Stenen - en stor fan utav Ods FF-bloggen!!!