söndag 22 juni 2008

B-lagsvinst 5-1 mot Wästerhov!

Od B - Wästerhov IK B 5-1 (1-1)

0-1 31 min
1-1 45 min Samuel Wiberg (Urban Palmén)
2-1 49 min Jonatan Johansson (Martin Holmén)
3-1 73 min Christian Viitala (straff)
4-1 80 min Martin Holmén (Christian Viitala)
5-1 87 min Martin Holmén (Benjamin Johansson)

Tarkki
Jocke, Waller, Ubbe, David
Thomas, Benji, Tobbe, Eddie
Mellis, Samuel

Jonatan, Viitala, Martin, Daniel

Wästerhov hade ett ganska duktigt B-lag och stod upp bra mot Od idag. Ställningen var 1-1 i paus, men i andra halvlek ryckte Od-pajka ifrån till en 5-1-seger!

Gästerna tog ledningen efter en dryg halvtimme med ett vänsterskott strax utanför straffområdet som satt fint intill Tarkkis vänstra stolpe. Detta var Wästerhovs andra heta målchans på kort tid. Strax innan avvärjde Tarkki ett friläge med vänsterhandsparad. Samuel kvitterade med en lobb stolpe in just innan pausvilan. Urban slog boll i djupet och Samuel avslutade fint.

Efter den jämna första halvleken tog Od över i andra halvlek. Jonatan stötte in ledningsmålet vid bortre stolpen efter en inläggsfrispark tidigt i andra halvlek. Efter det hade Od flera tillfällen att utöka ledningen, men det var först i 73e minuten som 3-1 kom. Tobbe kapades i straffområdet och Viitala satte säkert dit bollen från elvameterspunkten. Martin gjorde två mål sista tio. En språngnick gav 4-1 och ett friläge gav 5-1.

En stabil laginsats och ytterligare tre poäng.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bra spelat i dag gubbar

Anonym sa...

det står ju att det bara blev 4-1 på västragötaland fotbolls förbundets sida..