måndag 14 januari 2008

Idrottsgala

Kom precis hem från Näsa, har kollat på idrottsgalan där!! Vilket sportår det har vart. Inte illa med så många duktiga idrottare för ett så litet land. Det som var roligast att se var nog Zlatan, verkar vara en skän lirare som har ändrat attityd de senaste åren. En klassiker när han sa att må bäste man vinna,
Det fanns dock en som stack ut från mängden som man blev grymt imponerad av: Sven Tumba, han har åstadkommit hur mycket som helst i sitt liv. Man kan tycka att han om någon borde kunna sätta sig ner med gott samvete och se tillbaka på sitt liv och vara nöjd. Men inte. Vet ej hans ålder men såg ut som att han har passerat bäst före datum för längesedan. Vad gör han då? Jo drar i gång ett skolprojekt i Afrika. Stor respekt åt denne man, som ägnar lite tid åt sina egna prestationer i sitt tacktal och sedan säljer in detta skolprojekt i svenska folket! Grymt att se.
Väl mött Edward

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ovanligt kul gala att titta på detta. Tacka Peter Settman för det. Grym!

Idag var Johan och jag ute o sprang f ö. Cirka 5 km blev det. Nu ska vi ut tis, ons och tors oxå för att nå utlovade fyra rundor innan nästa träning.

Hoppas det är fler som sköter sig nu innan försäsongen drar igån på allvar!

Anonym sa...

Tyvär missade jag idrotts galan men känner på mej att den kommer tillbaka nästa år.

Blev ut tvingad på milen lördags och igår (måndag) skötte jag det själv. Vore tacksam för beröm för jag är väldigt imponerad av mej själv.

Ha de Samuel

Anonym sa...

Nästa år ska Tumba och Ravelli dela ut pris ihop. Galan är då förlängd med tre timmar...

Anonym sa...

Milen är imponerande. Beröm till Samuel!

5 km måndag, 6,2 km tisdag och 4 km onsdag har jag fixat nu. Skapligt tungt i benen idag där av den korta sträckan (Johan sprang dock någon km längre). Lär inte blir mkt längre imorn om man ska orka med fredagsträningen oxå...

Jonny, matchar du mina 15,2 km?