torsdag 3 juni 2010

Vänga BK A - Od B 2-5 (0-3)

Vänga BK A - Od B 2-5 (0-3)

Sållet Jocke
Daniel W, Erik J, Linus J, Bengan
Julle, Esping, Daniel H, David i Korte
Viktor J, Chrill

SJ, Unér, Alex, Martin D, Mellis

B-laget tog en ny seger i bortamatchen mot Vänga. Vänga som i år överraskat och plockat lite poäng var svagare än förväntat (värmen gynnade säkerligen Ods lite yngre garde också) och Od var överlägsna i den första halvleken. I den andra kände sig Od-pajka kanske lite väl säkra på seger och då bet Vänga ifrån bättre. Ledningen och segern var dock aldrig i fara.

Målen:
1-0 12 min David Johansson (Kristoffer Bengtsson)
Bengan slog en fin hörna och formstarke David i Korte kom upp på bortre och bröstade in 1-0.
2-0 32 min Viktor Johansson (Christian Andersson)
Viktor fick göra sitt första mål för Od när han bredsidade in 2-0 efter att Chrill spelat fram. Kul!
3-0 36 min Viktor Johansson (Daniel Holmén)
Har man väl gjort sitt första mål är det lika bra att sätta dit det andra direkt därpå. Daniel snurrade lite med hemmaförsvaret och Viktor stötte in sitt andra mål från nära håll. Pojkarna från Korte levererade verkligen i den första halvleken...
3-1 56 min
En hemåtpass dog i gräset och en Vänga-spelare kunde runda Jocke och lägga in 1-3.
4-1 60 min Alexander Jonsén (Johan Mellåker)
Ytterligare en debutmålskytt. Alex stötte påpassligt in en retur efter att spelande coachen Mellis avslutat.
4-2 63 min
Hjälpcoachen Turbo bedömde att Jocke skulle haft frispark när han tappade bollen i duell med en Vänga-spelare i samband med en frispark. Mål blev det i alla fall.
5-2 75 min Johan Mellåker (Jonny Esping)
Mellis löpte igenom fint och satte dit dagens sista mål som betydde 5-2.

Kul med lite unga grabbar som gör sina första mål, men jag vill även lyfta Daniel W som fick prova på att spela högerback idag och gjorde det bra.

B-lagets fina trend fortsätter. Nu återstår två matcher innan sommaruppehållet. Töllsjö hemma och tuffa bortamatchen mot Borås GIF.

Vill också plussa för domarinsatsen idag. Anders Dahl från Borås var den stabilaste domaren vi haft i år. A-lag och B-lag inkluderat.

2 kommentarer:

DK LEVIN sa...

jävligt bra viktor!! alla jobbade på bra idag.. plus till daniel w på högerbacken också.

SJ sa...

fasen va gött med ännu en seger, bra spelat allihop..