söndag 20 juni 2010

Borås GIF B - Od B 3-2 (2-2)

Borås GIF B - Od B 3-2 (2-2)

Mellis
Daniel W, Samuel W, Edward, Jesper
Julle, Viitala, Daniel H, Thomas
Chrill, Johan H

SJ, Viktor, Unér

Gula: Viitala

Trots ett på pappret urstarkt B-lag kom första förlusten i Fristad C-reserv i söndagens bortamatch mot Borås GIF. Alldeles för många missade målchanser var orsaken till förlusten. Vi har dock haft flyt tidigare under våren vid några tillfällen (Borås GIF hemma, Hedared borta, Borgstena borta, Fristad C hemma, Töllsjö hemma) och nu var det dags för en match då marginalerna var emot. Vi har fortfarande en stor ledning i serien så det är bara att glömma den här förlusten och gå vidare.

Målen:
1-0 11 min Daniel Holmén (Julien Spielau)
Julle med inlägg från höger. Daniel nickar in bollen välplacerat vid första stolpen.
2-0 19 min Daniel Holmén (Christian Andersson)
Chrill i duell med målvakten. Släppte bollen bakåt och Daniel lobbade med vänstern in 2-0.
2-1 39 min
Skott vid första stolpen.
2-2 55 min
Friläge och pet bredvid Mellis.
2-3 66 min
Nick på frispark.

Övrigt värt att notera: Mellis TV-räddning i matchminut 25. Låg som ett streck i luften. Klass!

Inga kommentarer: