lördag 29 maj 2010

Ods FF - IK Frisco 6-1 (1-0)

Ods FF - IK Frisco 6-1 (1-0)

Ole
Jocke, Waller, Magnus, Jimmy
Noffe, Jonas O, Esping, David i Korte
Mellis, Samuel W

Jansson (mv), Hägne, Linus J, Daniel H

1-0 25 min Cristoffer Carlsson (David Johansson)
2-0 52 min Magnus Fogelström (David Johansson)
3-0 54 min Magnus Fogelström (Joakim Levinsson)
4-1 68 min Johan Mellåker (David Johansson)
5-1 70 min Johan Mellåker (Fredrik Hägnerud)
6-1 84 min Johan Mellåker (Cristoffer Carlsson)

Efter tre raka uddamålsförluster lossnade det igen för Od och Frisco slogs tillbaka i kommunderbyt med 6-1. Noterbart är att det är samma siffror som B-lagsmötet med Frisco slutade.

Od hade ganska bra kontroll på matchen hela tiden. Frisco försökte rulla boll, men Od var aggressiva och störde dem redan i uppspelsfasen. Redan i första halvlek fanns chanser att gå ifrån i målprotokollet, men gästernas målvakt Emil Sandberg gjorde en del riktigt fina parader. Halvlekens enda mål gjorde Noffe med skallen efter ett kanoninlägg från David i Korte.

I den andra halvleken satte Fogelström två snabba mål. Först en fin lobb och sedan stötte han in en hörna. Frisco hade en hyfsad period just efter sitt reduceringsmål då de lyfte upp laget och försökte ta sig tillbaka in i matchen. Od utnyttjade dock detta med ytterligare tre mål sista tjugo minuterna.

Johan Mellåker missade några målchanser inledningsvis, men på slutet lossnade det och Mellis gjorde tre mål på dryga kvarten. Riktigt gött att det lossnar för Mellis som ska vara vår skyttekung. Sista målet var snyggt, ribba in efter friläge.

Nu är vi på rätt spår igen och nu ska vi försöka fortsätta med detta resten av våren.

2 kommentarer:

Martin sa...

Gott att se Mellis...det är ditt år i år! Sen att Mangan gör två mål är ju en redig bonus...

Noffe sa...

Noffe assist på mellis sista .gott det här gubbar