lördag 1 maj 2010

Od B - Borås GIF B 4-3 (2-2)

Od B - Borås GIF B 4-3 (2-2)

Jansson
Jocke L, Waller, Erik J, Bengan
Julle, Daniel H, Basse, Thomas H
Daniel W, Viktor J

Chrill, Davidsson, Mellis

Gula: Jocke, Julle, Chrill

0-1 3 min
1-1 14 min Daniel Holmén (Thomas Hallqvist)
Indirekt frispark efter att Thomas jobbat fram en bakåtpass. Thomas pet och Daniel lyckades hitta en lucka i muren.
2-1 19 min Julien Spielau (Daniel Wiktorsson)
Daniel W når precis bollen nere vid högra hörnflaggan och får till ett fint hårt inspel efter backen. Kvicke Julle dyker upp på bortre och sätter dit bollen på sin egen målvaktsretur.
2-2 37 min
2-3 60 min Ett riktigt stiligt självmål. Efter lite flipperspel nickade Martin D från sittande position bollen till Daniel H som med huvudet skickade vidare bollen in i det egna målet. Richard Dunne-klass!
3-3 80 min Thomas Hallqvist (Johan Mellåker)
Långt inkast från Mellis som via touch på försvarare hittade den gamle vid bortre. Upp i taket med en distinkt vänsterfot.
4-3 81 min Christian Andersson (Johan Mellåker)
Mellis petar bollen i djupet och Chrill sprintar ifrån. Första avslutet på målvakten, men Chrill följer upp och sätter det avgörande målet i öppen bur.

Od mötte ett mycket spelskickligt Borås GIF och förutom första 20-25 minuterna då Od var väl så bra var det spelövertag för gästerna. Bra kämpaglöd från hemmalaget och ett par blixtsnabba mål sista tio vände dock matchen till vår fördel och en mycket skön premiärseger bärgades.

Od har i år ett samarbete på B-lagssidan med Annelunds IFs U-trupp. Laget heter ju egentligen Od B/Annelund C och man kan ha både Odare och AIF-are i laget. Redan i första matchen för året syntes det att detta samarbete kommer vara mycket bra för Od. De unga killarna från AIF, idag Bengan, Erik, Basse, Julle och Chrill, gjorde alla mycket bra ifrån sig. Bland annat tillför flera av dom snabbhet och löpvillighet. Egenskaper som en del av Ods äldre garde tappat med åren...

1 kommentar:

DK LEVIN sa...

ja jag känner det orkar inte löpa så mycket längre!!=) bra jobbat idag gubbar!