söndag 30 maj 2010

Od B - Fristad C 4-3 (2-1)

Od B - Fristad C 4-3 (2-1)

Jocke aka Sållet
Erik, Samuel W, Esping, Bengan
Chrill, Daniel H, Johan H, Thomas
Hägne, Viktor

Julle, SJ, Daniel W, Unér

B-laget tog en ny skön uddamålsseger. Alltid starka Fristad C besegrades efter att Hägne avgjort i slutet. Rutinerade Fristad var som vanligt passningsskickliga och styrde spelet stora delar av matchen, men Od var kontrade väl och var giftiga på fasta.

Målen med lite kommentarer:
0-1 20 min
Ett inlägg från höger hittar in bakom DK keeper.
1-1 32 min Jonny Esping (Erik Johansson)
Esping kämpade in bollen efter att Fristads målvakt gjort en liten miss.
2-1 40 min Fredrik Hägnerud (Daniel Holmén)
Daniel slog en lång boll från egen planhalva. Hägne tog med sig den perfekt i steget i duell med Fristad-back. Glidtacklingssköt in ledningsmålet.
3-1 46 min Jonny Esping (Daniel Holmén)
En av våra farliga hörnor resulterade. Samuel W drog på sig uppmärksamheten och Esping blev helt fri och kunde volleyplacera in 3-1.
3-2 70 min
En vacker frispark från långt håll.
3-3 76 min
Fristad tog sin runt till höger och kvitterade med ett hårt skott.
4-3 86 min Fredrik Hägnerud (Johan Holmén)
Inspel från högerkanten. Johan med skottförsök som blir till en pass i sidled. Hägne tar emot och avslutar högt.

B-laget trummar på i serieledningen. Hela laget var bra. Extra plus till mittbackarna Esping och Wiberg.

1 kommentar:

mellis sa...

Bra match. ett jävla slit dem sista minuterna och det gav resultat. nu fortsätter vi i sammma spår och krossar resten av lagen! mellis