måndag 17 maj 2010

Od B - Frisco B 6-1 (2-0)

Od B - Frisco B 6-1 (2-0)

Jansson
David i Korte, Linus J, Samuel W, Bengan
Julle, Jonas O, Esping, Daniel W
Viktor J, Daniel H

Chrill, Thomas H, SJ, Martin D

Gula: -

Målen:
1-0 11 min David Johansson
Efter ett långt inkast drar Korte på rullande boll strax utanför straffområdet. Med lut framåt och spänd vrist sitter bollen stenhårt efter backen tätt intill målvaktens vänstra stolpe.
2-0 26 min Daniel Wiktorsson (Jonny Esping)
Bengan vänder spelet från vänster till höger. Esping slår ett inlägg och Daniel W nickar/axlar in tvåan.
3-0 60 min Christian Andersson (Daniel Holmén)
Snabbe Chrill fri från halva plan. Behärskat avslut och 3-0.
4-0 64 min Christian Andersson (Alexander Jonsén)
Ett lustigt mål. Chrill skjuter stolpe-stolpe ut. Gorans pajk prickar stolpen på returen, vilket ger Chrill ett nytt läge. Bollen äntligen i mål.
5-0 68 min Kristoffer Bengtsson (Martin Davidsson)
Bengan får bollen strax ovanför mittlinjen. Traskar några meter och drar en vänsteryttersida (Carlosonos) som via målvaktens fingertoppar hittar nättaket.
5-1 79 min
6-1 82 min Martin Davidsson (Thomas Hallqvist)
Kortes och Bengans långskott var fina, men dagens vackraste bjöd Broberg på. En riktig pärla som borrade upp sig i första krysset.

Första halvlek var jämn på Odenvallen. Od var lite vassare framför mål och hade därför ledningen med 2-0 i paus. Frisco hade dock två skott i översidan av ribban och Jansson avvärjde ett friläge. I den andra halvleken tog Od över. Juniorligan som kommit in i paus (eller strax innan) med SJ, Chrill och Alex löpte kors och tvärs och Friscos backar som i de flesta fall var 60 cm längre visste till slut varken ut eller in.

En bra genomförd match rakt igenom. Linus J får utnämningen bäste spelare för sitt jobb från central försvarsposition.

2 kommentarer:

mellis sa...

bra match gubbar.

DK LEVIN sa...

som fan!! aaa=)