söndag 11 maj 2008

B-laget vann 3-1 mot Borås GIF!

Esping
David, Benji, Waller, Jonatan
Larsson, Johan, Viitala, Thomas
Robin, Mellis

Jocke, Christian, Näsa, Daniel

1-0 26 min Robin Eriksson (Johan Mellåker)
2-0 33 min Johan Mellåker (Andreas Näsström)
3-0 54 min Thomas Hallqvist (Christian Viitala)
3-1 85 min

B-laget tog en ny seger hemma mot Borås GIF. En rättvis seger efter en väl genomförd match. Framför allt spelade vi riktigt bra i första halvlek. Viitala och Johan tog direkt tag i innermittfältet och på kanten sprang Thomas som en ung man. Tro det om du vill Edward, men så var det!

Robin hittade en fin yta mellan gästernas mittfält och försvar och efter några missade chanser för Od var det välförtjänt han som spräckte nollan. Mellis kämpade och vann bollen högt upp i banan, pass snett inåt bakåt där Robin med en högervolley spräckte nollan. Lite senare utökade Mellis till 2-0 efter en delikat genomskärare från Näsa som kommit in som vänsterytter.

I andra halvlek spelade vi inte riktigt lika bra, men hade mycket god kontroll på matchen ändå. Thomas utökade till 3-0 med en välplacerad bredsida i friläge och då kändes segern klar.

Larsson hämtade andan efter att ha varit på väg in i väggen tidigt i matchen och stod för några härliga soloprestationer i den andra halvleken. Den gamle Robinho-överstegaren plockades fram som många gånger förr.

Christian hade bästa chansen att utöka Ods ledning, men i friläge gick skottet rakt på. Med tolv minuter kvar att spela fick Mellis ett bryt och drog på sig en grov utvisning. Jobb nästa vecka, men måndagen därpå är det blöjtime!

Gästerna reducerade fem minuter före slutet så vikarierande målisen Esping fick tyvärr inte hålla nollan. Tre säkra pinnar och glada miner på Odenvallen ändå!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja jag längtar ju inte till nästa måndag precis.. men någon måste väl göra det först och jag kommer ju passa in i den.. big baby mellis

Anonym sa...

Ha ha äntligen. Trodde faktiskt noffe eller jag själv skulle skulle va först. :-)

3-1 mot GIF riktigt bra gubbar det brukar ju vara tajta matcher mot dom.

Ha de