söndag 4 maj 2008

5-3 för B-laget mot Hedared!

Od B - Hedared B 5-3 (4-2)

Tarkki
David, Waller, Viitala, Edward
Noffe, Olle, Benji, Johan
Mellis, Esping

Robin, Hjalle, Christian

Starkt B-lag gjorde helt okej insats och vann 5-3 mot ett inte allt för tokigt Hedared. Mål och lite andra händelser från matchen nedan.

6 min - 1-0 Johan Mellåker (Andreas Ohlsson) - Noffe bryter i defensiv position på sin högerkant. Spelar kort till Olle som hittar Mellis i djupled. Mellis springer ifrån det långsamma försvararna och sätter via målvaktens händer bollen.
12 min - 1-1 Tarkki tappar bollen olyckligt och Hedared kan kvittera enkelt.
20 min - Mellis frispark i ribban.
24 min - 2-1 Benjamin Johansson - Benji bryter mitt på offensiv planhalva. Skott från distans via försvarare ställer målvakten.
34 min - 3-1 Christian Viitala (straff) - Esping fälld av målvakten. Viitala rullar in straffen säkert.
35 min - 4-1 Johan Mellåker (Johan Holmén) - Johan frispelar Mellis i straffområdet som placerar in bollen säkert.
37 min - 4-2 Hedared gör en snabb omställning, friläge och 2-4.
51 min - 4-3 Ny reducering. Straff för Hedared och 3-4. Gult kort på Hjalle för fällebenet.
71 min - Esping gör ett klockrent nickmål efter ett patenterat Eddie-inlägg, men blir avblåst för ruff.
75 min - Christian får gult kort! Första i karriären?
81 min - 5-3 Johan Mellåker (Christian Holmén) - Christian löper bra på sin högerkant efter fin djupledsboll av Noffe. Chippar in bollen centralt där Mellis rakar in sitt tredje för dagen.

Viitala bäst för dagen, men plus även till Mellis med sina tre viktiga mål. Samtliga skötte sig dock med den äran.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Faktiskt mitt andra gula kort i karriären. Fick ett gult kort i en j-lagsmatch för några år sen.

Anonym sa...

Spelar man så fullt så får man vad man förtjänar. Usch sånt hör inte hemma på en fotbollsplan :-)