söndag 17 augusti 2008

B-laget föll 2-3 mot Borås GIF!

Borås GIF - Ods FF B 3-2 (1-0)

1-0 8 min
1-1 53 min Självmål
2-1 61 min
2-2 66 min Andreas Näsström (Daniel Holmén)
3-2 77 min

Ole
Jocke, Samuel, Waller, Robin
Thomas, Johan, Viitala, Edward
Mellis, Larsson

Hjalle, Näsa, Daniel

Borås GIF blev första lag att besegra B-laget i årets seriespel. Od startade segt, spelade upp sig men det räckte, trots målchanser, inte ända fram.

Od visade sig inte från sin bästa sida i matchinledningen och Borås GIF gjorde 1-0 tidigt. Andra delen av första halvlek var dock bättre och Samuel som flyttats upp på topp hade ett riktigt fint läge, men drog bollen utanför på halvvolley.

Andra halvlek var fortsatt ganska bra från Od-grabbarna. En tilltrasslad situation gav kvittering på självmål. Strax därpå slog GIF till med ett fint mål och Od var i underläge på nytt. Näsström ordnade ny kvittering med 25 minuter kvar att spela. Friläge, skott på målvakt men fortsatt forcering från Näsa och bollen var i nät.

Robin slog ett vänsterinlägg och Hjalle dök upp på bortre, men från nära håll gick nicken i ribban. På returen lyckades Od inte få in bollen. Med knappa kvarten kvar fick GIF aningen överraskande till ännu ett ledningsmål och nu orkade Od inte komma tillbaka en gång till. Daniel fick bästa kvitteringschansen, efter en fin passning från Robin, men avslutet gick just över ribban.

Efter en trög inledning gjorde Od ändå en godkänd insats och visst kändes det som vi förtjänade en poäng. Borås GIF ska emellertid ha cred för en bra insats.

Nya tag i nästa vecka. Träning måndag, B-lagsmatch tisdag, träning onsdag, A-lagsmatch fredag.

Inga kommentarer: