söndag 24 augusti 2008

3-1 hemma mot Sandhult!

Od B - Sandhults SK 3-1 (1-0)

1-0 19 min Christian Viitala (frispark)
1-1 52 min
2-1 63 min Christian Viitala (Samuel Wiberg)
3-1 80 min Samuel Wiberg (Joakim Levinsson)

Gult: Christian Viitala

Tarkki
Jocke, Mange, Esping, Ubbe
Thomas, Viitala, Larsson, Eddie
Mellis, Hjalle

Samuel, Olle, Robin

Efter förlust mot Borås GIF och oavgjort mot Hedareds BK var det skönt för B-laget att få vinna igen då Sandhults SK gästade Odenvallen på söndagen. 1-0 i paus blev 3-1till slut.

Viitala gav Od ledningen efter knappa 20 minuters spel. En välplacerad frispark var det som resulterade. Od hade ganska god kontroll på händelserna, utan att för den delen få igång något övertygande spel. Mellis var nära att utöka två gånger i slutet av halvleken. Först ett rungande skott i stolpen från distans och sedan ett friläge där Sandhults målvakt räddade.

I den andra halvleken rullade Od boll lite bättre. När Sandhult kvitterade sju minuter in på halvleken kändes det inte speciellt rättvist. Od var det klart bättre laget och efter Viitalas 2-1 i matchminut 63 kändes segern ganska säker. Samuel utökade till 3-1 efter en fin Jocke-frispelning. Samuel avslutade förvisso rakt på målvakten, men bollen lyckades slinka in ändå.

Esping anförde sina mannar från försvarsposition och var tillsammans med Viitala bäste Od-spelare denna gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

vadå slinka in??? jag slog en klockren tunnel. :-)