tisdag 6 april 2010

Hällstad-Od 1-5

Härligt att se på fotboll på det sättet som vi visade upp i Måndagens match. Så som vi spelade i den första halvlek skall vi alltid ta med oss gubbar, allt satt som de skulle. Jonny styrde å ställde, Jonas (lipen) Olsson var störst på mitten, Waller var rena väggen där i bak, Thomas Hallqvist blev aldrig trött, Ja alla gjorde sitt jobb där ute på plan. Totalt sett hade vi 70% bollinnehav i den första halvlek och ändå bara 1-2 efter första. I den andra halvlek började vi minst lika bra, vi lät helt enkel bollen göra jobbet, våga att hålla i bollen och rulla runt, tack för detta gubbar. Måste bara få skriva detta, Var nog 20min kvar av matchen när ole.k kom in på topp, och då kom också målen=). 1-3 1-4 1-5. Martin bör vara lite nervös efter detta sägs det. Målen som gjordes av Od var Fredrik 1 Mellis 3 David 1. Ps! Har du koll Thomas om jag fick tre st assist i denna match? Mvh ole.k

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ole, var det på topp du spelade!?!
Det kanske bara var jag som inte uppfattade hur din fria roll fungerade. Det är nog lättare för dig om du har ett mindre område med vita streck, typ mål- eller straffområde, att hålla dej inom!
Och nej, varken Martin eller någon annan spelare långt fram i planen behöver nog se Ole som sin främsta konkurrent.
3 assist???
Pricken i målskyttet (Davids mål) kom ju när vi styrde upp de offensiva hörnorna... ;-) //13

Martin sa...

Het, hetare, Mellis!

Anonym sa...

Eftersom jag inte kan komma på träningen idag, p.g.a. skavanker från matchen, vill jag bara framföra mitt beröm här.
Det är bara att hålla med Ole i sin analys av matchen, sedan skall man inte underskatta hans försök att dra isär deras backlinje genom att springa intill sidlinjen under större delen av sitt inhopp, det kunde ha gått. Jag vill ge ett extra plus till våran centrala linje från Esping(bäst på plan)upp till Samuel via "Lipen", de gjorde det lätt för oss andra, särskillt mig, att göra en bra match. Det var en mycket rolig match att spela, sedan skall vi inte slå oss alltför mycket för bröstet, motståndet var inte det allra bästa, men samtidigt är det vi som gör dem sämre.
Vi syns förhoppningsvis på måndag.

Waller